Isnin, 22 Jun 2009

Bantulah Mereka - Bantulah Negara

Khusus untuk rakan-rakan seperjuangan,...

Hayatilah bersama,...kerana penjajahan yang sama akan terjadi di bumi tercinta ini. Bila kita merelakan diri dipergunakan dan bilamana kita membuta tuli bergurukan manusia yang mementingkan cita-cita sendiri. Maka maruah dan tanah air akan tergadai.

Kita telah mewarisi pusaka yang dibina dan dipertahankan oleh datuk nenek kita. Terlalu banyak keringat serta harta benda yang dikorbankan oleh mereka demi anak bangsa dan tanahair. Tidak dapat dinafikan bahawa datuk nenek kita tidak mahu melihat keturunan mereka merempat di tanahair sendiri.

Tetapi sungguh memalukan apabila ada segelintir anak bangsa kita lupa diri - lupa jasa mereka yang telah berkorban untuk kesenangan kita pada hari ini. Kononnya merekalah pejuang hak rakyat,..tetapi apa yang mereka perjuangkan adalah untuk diri sendiri dan untuk melunaskan dendam mereka. Mereka menghalalkan segalanya atas nama demokrasi; kerana mereka sendiri telah berkiblatkan negara barat. Akhirnya negara kita akan dijajah semula,.. ketika itulah anak cucu akan menyumpah dan mencerca di atas kubur kita sambil bertanya "..inikah yang kamu tinggalkan untuk kami?".

Wahai rakan-rakan,

Saudara kita di Palestine semakin ditindas dan dihapuskan oleh negara barat dan Yahudi. Mereka mengharapkan segala sokongan dan bantuan dari negara-negara Islam. Berdirilah bersama kerajaan kita yang mempertahankan kedaulatan negara Palestine. Menyumbanglah masa dan sedikit harta kita untuk perjuangan rakyat Palestine kerana sumbangan ini bukan untuk mereka sahaja tetapi untuk keinsafan diri kita jua. Terima kasih untuk semua.









Tiada ulasan: