Khamis, 25 Jun 2009

Ahli Parti Pembangkang Ganggu Persidangan Agung

Beberapa wakil Umno cawangan telah menyuarakan kebimbangan ekoran tindakan bekas ahli Umno yang masih menghadiri Persidangan Agung Umno peringkat cawangan dan cuba menimbul kekecohan semasa persidangan.
"Mereka sememangnya dahulu ahli Umno, tetapi telah menyokong pakatan pembangkang. Sehingga ke hari ini, mereka tidak membayar yuran keahlian tetapi mereka masih mahu hadir ke persidangan Umno cawangan. Ketika pemilihan parti yang lepas, mereka ini cuba bertanding,..nak jawatan. Apabila kalah mereka sengaja buat kacau dalam cawangan", kata wakil Wanita Umno cawangan Sg Burung.
Baru-baru ini setiap cawangan Umno diminta agar menyenaraikan nama ahli yang enggan membayar yuran keahlian sebanyak RM1.00 setahun. Proses pemutihan keahlian telah dibuat oleh semua cawangan dan kemudiannya diusulkan kepada Umno Bahagian untuk dikemaskini oleh Umno Pusat.
"Kami hairan bagaimana orang sebegini boleh ada dua keahlian. Mereka menjadi ahli Umno tetapi kemudiannya masuk pembangkang dan buat kerja untuk mereka. Mereka ini sebenarnya tak berpendirian,..macam lalang. Sebelah mana angin bertiup ke situ mereka sujud. Mereka sebenarnya hanya ambil kesempatan".
Ini adalah antara aduan yang disampaikan kepada Adun Pulau Betong, YB Tn Hj Farid Saad semasa sessi dialog bersama pemimpin di kampung Jalan Bahru. Semalam, YB Farid telah mengadakan pertemuan dengan Pengerusi JKKKP dan Ketua-ketua Wanita Umno cawangan bagi membincangkan permasalahan akar umbi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan