Rabu, 1 Jun 2011

Bantuan Kepada Keluarga Pn. Rohani

Ketua Pemuda UMNO Sg. Burung, Roslan Sahib telah mewakili Adun Pulau Betong untuk memyampaikan sumbangan kewangan sebanyak RM1,000.00 kepada keluarga Pn. Rohani Bahashim yang terbakar rumah baru-baru ini. Sebelum itu, YB Muhd Farid Saad turut menyumbang bantuan pakaian harian kepada keluarga mangsa dan pakaian sekolah kepada dua orang cucu Pn. Rohani yang masih belajar di Sek. Keb. Balik Pulau.

Ketika ditemui pada petang hari kejadian, keluarga Pn. Rohani merasa amat berbesar hati atas keperihatinan dan bantuan dari wakil rakyat dan Pemuda UMNO Sg. Burung kepada keluarga mereka. Mereka turut mengucapkan terima kasih kepada cikgu Hakimi dan cikgu Saad dari Sek. Keb. Balik Pulau yang datang menziarahi keluarganya pada pagi hari kejadian serta berusaha mengutip derma di sekolah untuk membantu meringankan beban keluarga.

Dalam kejadian kebakaran pada pagi 27hb. Mei lalu rumah pusaka yang didiami oleh keluarga Pn. Rohani musnah dipercayai akibat litar pintas. Ekoran dari kejadian itu Pemuda UMNO Sg. Burung melalui Pusat Khidmat Adun telah menyewa sebuah rumah sebagai kediaman sementara untuk membantu keluarga tersebut.  

Keluarga mangsa layak mendapat bantuan dari PUZ atau ICU untuk membina rumah yang baru namun bantuan tersebut masih belum dapat dilaksanakan lagi apabila pihak JKKKN masih gagal menyediakan tapak rumah sebagai ganti. Sebelum ini, rumah mangsa terletak di atas sebidang tanah milik individu lain dan sedang menunggu tempoh untuk berpindah setelah mendapat jaminan dari JKKKN serta pemimpin PKR setempat untuk memberi tapak TOL sebagai ganti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan