Selasa, 8 Disember 2009

Taklimat Isu Semasa

Seramai tiga orang wakil AJK Pemuda UMNO Sg Burung telah menghadiri taklimat isu-isu semasa yang dianjurkan oleh Pemuda UMNO Balik Pulau pada 06hb. Nov 2009 lalu. Taklimat isu yang disampaikan oleh penceramah bebas En Mehat Hanafiah, dihadiri hampir seramai 50 orang wakil dari cawangan-cawangan Pemuda UMNO di dalam Kapar Balik Pulau.
Menurut Ketua Pemuda UMNO Balik Pulau Sdr Aziaan Ariffin, senario politik terkini lebih dipengaruhi oleh isu-isu sehingga membawa kepada perpecahan di kalangan orang Melayu. Tambah beliau lagi, perkembangan politik di negeri Pulau Pinang terutamanya di Kapar Balik Pulau wajar dipantau dengan teliti oleh ahli Pemuda UMNO bagi memastikan kuasa politik orang Melayu dapat dipertahankan.
Sementara itu, En Mehat Hanafiah mengingatkan ahli Pemuda UMNO agar lebih bersedia menghadapi strategi politik pakatan pembangkang (PR) yang 'menghalalkan' setiap tindakan mereka agar tercapai cita-cita untuk menumbangkan kerajaan Pusat. Menurut beliau lagi , setelah berjaya menipu rakyat ketika PRU-12, PR semakin berani mencabar kedaulatan Raja-Raja Melayu dan mempertikai hak-hak keistimewaan orang Melayu. Justeru itu beliau menyeru setiap ahli Pemuda UMNO agar lebih perihatin dengan pelbagai isu dan berani memperjuangkan amanah yang diwarisi dari pejuang Melayu dahulu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan