Rabu, 25 November 2009

Sukan Gempadah 2009

 Bagi menyedarkan masyarakat tentang kesan buruk penyalahgunaan najis dadah, Pemuda Umno Sg Burung menganjurkan program bersama masyarakat kampung dengan kerjasama Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK), Belia 4B Sg Burung dan beberapa syarikat swasta pada 15 November lalu. Selain dari acara sukaneka untuk warga dewasa, pihak AADK turut mengadakan pameran dan pengedaran risalah maklumat kepada para pengunjung.
Adun Pulau Betong, YB Muhd. Farid ketika berucap merasmikan Sukan Gempadah berharap generasi muda Melayu sentiasa bersaing untuk maju lebih kehadapan dan tidak terlalu mencari keseronokan sehingga melampaui batasan yang boleh merugikan diri sendiri dan masyarakat.
Sementara itu, Ketua Pemuda Umno cawangan, Sdr Roslan Sahib telah memaklumkan bahawa tapak Kursus Jentera Berat ini akan dijadikan padang sementara untuk sukan Futsal pantai. Menurut beliau, permohonandan perbincangan telah dibuat bersama pemilik tanah untuk menggunakan tapak tersebut dan telah mendapat persetujuan dari mereka.
Sukan Gempadah diusahakan ekoran permintaan dari penduduk yang mahukan diadakan satu sukaneka khusus untuk orang dewasa setelah Pemuda Umno berjaya menganjurkan sukaneka untuk kanak-kanak dan mendapat sambutan ramai. 



 

 






















Tiada ulasan:

Catat Ulasan