Ahad, 25 Oktober 2009

Majlis Perasmian Padang Permainan Kuala Sg Burung

Kuala Sg Burung atau lebih dikenali sebagai Pantai Malindo merupakan tempat tumpuan penduduk kampung dan pengunjung luar untuk membeli hasil tangkapan laut atau bertemu rakan-rakan. Hasil usaha selama beberapa tahun oleh YB Dato Seri Dr Hj Hilmi dan YB Sr Mohd Farid, Pantai Malindo telah berubah dari kawasan berhutan kepada tempat kunjungan yang lengkap dengan segala kemudahan untuk orang ramai dan para nelayan. Kemudahan yang disediakan telah mendorong orang ramai berkunjung ke Pantai Malindo untuk menjamu selera, membeli ikan atau sekadar berehat-rehat bersama ahli keluarga.

Menyedari Pantai Malindo semakin menjadi tumpuan orang ramai, Pemuda Umno cawangan telah mengusulkan kepada YB Adun Pulau Betong agar disediakan sebuah padang permainan untuk kanak-kanak. Cadangan ini telah mendapat perhatian YB Sr Mohd Farid lalu mengusahakan satu peruntukan khas dari Pejabat ICU Pulau Pinang. Hasil usaha Pemuda Umno Sg Burung dan kerja keras YB Sr Mohd Farid sebuah padang permainan telah siap dibina di dalam kawasan berpagar. Pada 25/10/2009 lalu satu majlis perasmian telah dilakukan oleh Datin Jamilah Mohd Zain, isteri kepada Adun Tlk Bahang.

Keprihatinan Pemuda Umno Sg. Burung terhadap keperluan penduduk kampung Sg. Burung sememangnya wajar dicontohi oleh setiap individu, NGO atau parti politik lain yang begitu lantang mendabik dada kononnya sangat peka dengan tuntutan rakyat. Komitmen ahli Pemuda Umno kepada prinsip 'lebih bekerja dari bayak bercakap' telah merealisasikan kewujudan tempat untuk orang ramai beriadah bersama ahli keluarga. Padang permainan yang berpagar dan lengkap dengan meja serta bangku lebih memudahkan para ibubapa untuk memantau aktiviti anak-anak mereka.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan