Rabu, 15 Julai 2009

Lawatan Ke Pulau Langkawi

Belia 4B Cawangan Sg Burung dengan kerjasama Biro Sukan Pemuda Umno cawangan akan menganjurkan program lawatan sambil belajar ke Pulau Langkawi pada 01-02hb. Ogos nanti. Lawatan ini bertujuan untuk mendedahkan para peserta kepada pembangunan jati diri bagi memperkasa keperibadian golongan belia.

Menurut Setiausaha Pemuda Umno cawangan, Sdr Amiruddin, , para peserta juga akan berpeluang melihat projek pembangunan ekonomi setempat bagi merangsang minat golongan belia untuk menceburi bidang usahawan.

Seramai 40 orang peserta telah dipilih dan mengesahkan kehadiran mereka ke program ini. Setiap peserta hanya dikenakan bayaran penyertaan sebanyak RM20.00 seorang.
"Kita memberi keutamaan kepada mereka yang berumur 18 tahun ke atas dan pemilihan berdasarkan siapa yang mendaftar dan membayar wang pernyertaan awal. Kepada yang berminat tetapi penyertaan mereka telah ditolak kerana lewat mengesahkan penyertaan, bagi pihak penganjur saya memohon maaf dan berharap mereka dapat turut serta dalam program lain."
Para peserta dinasihatkan membawa kelengkapan peribadi sendiri dan pihak penganjur ada menyediakan tempat penginapan di salah sebuah hotel di Pantai Cenang.
"Kami akan menempatkan empat orang peserta bagi setiap bilik dan mereka boleh memilih rakan-rakan sebilik bagi memudahkan pergerakan dan keselamatan peserta. Namun bagi bayaran tiket masuk ke pusat pameran dan peranginan yang bercaj akan ditanggung oleh peserta.
"Bas pelancong akan disewa khas untuk mengambil dan menghantar para peserta ke Jeti Kuah serta membawa peserta melawat tempat-tempat menarik di sekitar pulau. Sebelum bertolak pulang mereka akan berpeluang membeli-belah di pekan kuah dan saya menasihatkan para peserta agar menjaga masa supaya kita tidak membazirkan peluang yang diberikan."
Beliau turut memaklumkan bahawa bas akan mengambil semua peserta di hadapan Pejabat Kemas Sg Burung dan bertolak pada jam 06.45 pagi hari Sabtu.
Program lain yang akan diadakan ialah sukan pantai yang melibatkan semua peserta dan jawatankuasa kerja bagi merapatkan lagi hubungan dan kerjasama dikalangan golongan belia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan